De Cloud in met: Thijs Goorhuis

Wanneer je een van onze klanten bent en weleens telefonisch contact met ons hebt, dan ben je misschien wel bekend met de stemmen en bijbehorende namen van onze medewerkers. Toch horen hier ook gezichten en verhalen bij. Om jullie een beter beeld te geven van de mensen die je zo goed mogelijk proberen te ondersteunen op het gebied van communicatie starten we daarom een serie; ‘De Cloud in met’. Aan de hand van deze serie zullen verschillende collega’s van Ecare TCS hun verhaal doen. Wie zijn ze, wat houdt ze bezig en vooral ook; hoe ziet hun werkdag bij Ecare TCS eruit.

Om de reeks af te trappen beginnen we bij onze supportafdeling. Bij Ecare TCS verzekeren wij full support op het gebied van Telecom en Clouddiensten. Wij zijn daarbij een verlengstuk van je organisatie. Om je zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen bieden wij ook technisch support. Naast het leveren en gebruiksklaar maken van hardware zorgen wij ervoor dat apparaten gerepareerd en beheerd worden. Op deze manier proberen wij jou en je collega’s zo volledig mogelijk te ondersteunen.

Om dit zo optimaal mogelijk te kunnen doen hebben wij onze collega’s van support. Korte lijnen en persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk. Zij staan je daarom iedere dag graag te woord. Om een beter beeld te geven van de mensen die je helpen met de meest uiteenlopende, technische, vraagstukken geven we het woord aan Thijs Goorhuis.

Thijs, als eerste in deze serie dus vertel eens iets over jezelf! 

Ik ben Thijs, 33 jaar en woon in Hengelo samen met mijn vriendin Debbie en twee kinderen Norah en Tim van 3 en 1. Ik ben geboren in Hengelo en woon er eigenlijk al mijn hele leven. In mijn studerende jaren heb ik twee opleidingen op mbo-niveau gedaan. De opleidingen systeembeheer niveau 4 en grafische vormgeving niveau 4 heb ik daarbij allebei afgerond. Twee opleidingen die nogal van elkaar verschillen, maar grafische vormgeving vond ik gewoon erg interessant. Toen ik op zoek ging naar een vaste baan kwam ik via mijn broer in contact met Edwin, onze CEO. Zodoende heb ik bij hem gesolliciteerd met als resultaat dat ik kon beginnen met werken bij Ecare!

Wat zijn je hobby’s?

Ik heb jaren fanatiek gevoetbald! Maar ik vind het ook erg leuk om naar voetbal te kijken. En verder? Lastige vraag is dit toch altijd, haha. Kinderen, is dat een hobby? Gamen of een serie kijken doe ik nog weleens voor mijn ontspanning. Zo speel ik graag een spelletje op de PlayStation of laptop. Series als Prison Break, Sons of Anarchy heb ik daarnaast helemaal gekeken. Op het moment kijken mijn vriendin en ik ‘The 100’. Ik wist eerst niet wat ik hiervan moest denken maar na een aantal afleveringen ben ik wel om!

Films kijk ik daarentegen weer niet zo veel. Sinds kort fotografeer ik ook. Een beginnend fotograaf zou je kunnen zeggen, haha. Om er wat meer over te leren lees ik hier boeken over. Misschien ga ik in de toekomst nog een cursus volgen. Zo heb ik misschien toch meer hobby’s dan ik aan het begin van deze vraag dacht, niet?

In het kader van ons vitaliteitsplan; beoefen jij een sport?

Ik heb jaren fanatiek gevoetbald. Daarnaast deed ik ooit nog aan judo. Toch ben ik sinds een jaar of drie gestopt met voetballen. Nadat mijn eerste kind geboren is had ik er gewoonweg minder tijd voor en heb ik op een gegeven moment besloten niet verder te gaan. Ik volg nog wel actief voetbal. Zo ga ik bijna iedere thuiswedstrijd naar FC Twente. Ik heb een seizoenkaart van de club en ben lid van de vriendenkring.

Je bent al een aantal jaren werkzaam voor Ecare; wat is jouw functie op support precies?

Ik ben nu bijna 9 jaar werkzaam voor Ecare. In december 2008 ben ik begonnen bij Ecare Services. Destijds nog in Markelo. Toen het bedrijf uit zijn jasje groeide zijn we verhuisd naar Enschede. Na de opsplitsing in 2015 zit ik nu bij Ecare TCS in Hengelo.

Bij Ecare Services in Markelo ben ik begonnen als buitendienst medewerker. Hier voerde ik eigenlijk ‘allround’ ondersteunende werkzaamheden uit. Zo bezocht ik veel teams van Buurtzorg Nederland op locatie en hielp ik met de installatie en reparatie van hardware. In het begin was dit alleen Buurtzorg waardoor we voornamelijk deze Zorgteams bezochten. Na 3 jaar ben ik bij Ecare Services gestopt als buitendienst medewerker en support gaan verlenen op de binnendienst. Ik kreeg de mogelijkheid om leiding te geven aan de supportafdeling dus heb er eigenlijk wel bewust voor gekozen om deze switch te maken.

Nu, bij Ecare TCS in Hengelo, ben ik ook support op de binnendienst blijven doen. Daarnaast zorg ik voor de hardware reparaties. De planning voor de buitendienst pak ik nog wel op. Ik stuur daarin bijvoorbeeld onze collega Robert aan die de teams en klanten door heel Nederland bezoekt. Mochten er daarnaast klanten zijn waar iemand van ons onverwachts langs moet dan kan ik dit natuurlijk, vanuit mijn verleden in de buitendienst, altijd oppakken. In zo’n geval draai ik gewoon een (mid)dagje in de buitendienst mee. Veelzijdig is mijn werk dus wel.

Wat vind je zo leuk aan het ondersteunen van onze klanten?

Het tevreden stellen van mensen. Het klinkt misschien voor de hand liggend maar dat is wel wat ik zo leuk vind aan mijn werk op support. Je kunt klanten helpen met allerlei vragen die ze hebben en vaak zijn ze blij dat je het samen op kunt lossen. Op deze manier kunnen zij hun werk weer doen en leren ze er tevens weer iets van. Dit geeft mij voldoening.

Het feit dat we telefonisch support leveren maakt het soms wel lastig om mensen iets te laten begrijpen. Voornamelijk omdat je dingen niet fysiek kunt laten zien. Wij werken daarom ook veel met teamviewer. Via deze weg kunnen wij met mensen meekijken en stapsgewijs laten zien wat we doen om het probleem op te lossen.

Bij Ecare Services zijn we destijds begonnen met Buurtzorg. Nu zijn dat meer bedrijven en organisaties. Zo werken we nu met ZorgAccent, Vitalis en Amstelring. Maar ook Hegeman en InPerson. De verscheidenheid aan klanten maakt het werk meteen een stuk dynamischer.

Welke werkzaamheden doe jij het liefst?

Support bij Ecare TCS houdt wel in dat je veel verschillende werkzaamheden doet. Van het oplossen van problemen die ‘ingeschoten’ zijn als ticket, tot het repareren van hardware en het geven van telefonisch support. Van deze werkzaamheden vind ik het bezoeken van klanten misschien toch wel het leukst. Hardware op locatie installeren en zorgen dat alles naar behoren werkt. Telefonisch support leveren doe ik daarnaast, zoals gezegd, ook graag.

Waar verbaas jij je weleens over, of is er iets dat je is bijgebleven uit het verleden?

Lastige vraag. Op werkgebied verbaas ik me eigenlijk niet echt ergens over. Na 9 jaar bij Ecare TCS heb ik al veel gezien en gehoord. Er is me wel een leuk verhaal bijgebleven.

Een tijd terug belde een medewerker van Buurtzorg met de vraag; ‘’Thijs ik krijg mijn beamer niet aan de praat’’. Mijn eerste vraag aan haar was; ‘’is het dopje van de lens er wel af?’’ Na een volmondig ”ja” zijn we zo’n 2,5 uur bezig geweest om, via teamviewer, het probleem op te lossen. Aangezien er om 12 uur een presentatie gegeven moest worden stond er nogal druk op de ketel. Om kwart voor 12 melde de medewerker dat ze toch het dopje van de lens op de beamer had zitten. Hier hebben we samen smakelijk om gelachen. Dit was een leuk voorbeeld. Natuurlijk zijn er ook weleens gesprekken die minder leuk zijn, maar we proberen het altijd zo goed mogelijk, samen, op te lossen. 

Fluitend het kantoor door is wel tekenend voor jou, maar wat is nu eigenlijk je favoriete muziek?

Dat klopt, ik houd inderdaad erg van muziek. Hoewel ik eigenlijk geen favoriete muzieksoort heb. Ik luister bijna alles. Van dance, tot hardcore, rock en Nederlandstalig. Je zou kunnen stellen dat ik een vrij brede muzieksmaak heb. In mijn afspeellijst staat dan ook van alles. Zelfs reggae is iets dat ik af en toe op zet. Vroeger ging ik veel naar hardcore feestjes. Toen Thunderdome haar 10-jarig bestaan vierde zijn we naar dit hardcore feest geweest. De laatste jaren bezoek ik bijna nooit meer dergelijke feesten. Als vader van twee kinderen houd ik dat niet meer vol, haha.

Is er iets waar je al heel lang van droomt? En waarom heb je het nog niet gedaan?

Ik zou nog altijd graag een keer naar Amerika willen om daar een maand rond te reizen. Dit heb ik in mijn jongere jaren niet gedaan. Het schoot er gewoon bij in. Voornamelijk omdat ik destijds begon aan een fulltimebaan en zo’n vakantie veel geld kost. Het feit dat ik niet ben gegaan is niet eens bewust maar misschien kent men het wel; het komt er soms gewoon niet van.

Nu heb ik twee kinderen. Dit houdt me op het moment wel een beetje tegen om alsnog te gaan. Er zijn genoeg mensen die het wel doen, maar ik zie het zelf nog niet zo zitten om negen uur lang een vliegtuig in te gaan met mijn twee jonge kinderen. Misschien wanneer ze ouder zijn. Het maken van de reis naar Amerika staat dus nog wel op de ‘to-do list’. Het gaat ervan komen. Las Vegas, de Grand Canyon, Route 66, kom maar op!

Wat is de grootste blunder die jij ooit tijdens je werk maakte?

Oei, dat is een moeilijke. Op werk gebied schiet me zo snel even niets te binnen. Wat een politiek correct antwoord eigenlijk he? Maar zonder gekheid, er is zo eigenlijk geen voorbeeld dat niet te overzien was. Natuurlijk maak je weleens een fout, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een fout heb gemaakt die onder de noemer ‘grote blunder’ valt.

Waarin zou jij jezelf verder willen ontwikkelen?

Kijkende naar mijn hobby’s zou ik graag meer willen leren over fotografie. Zoals gezegd wil ik in de toekomst een cursus fotografie doen. Wat betreft mijn werk zal dit meer richting de techniek gaan. Specifiek gezien telefonie en de (Cloud) techniek hierachter. Het doen van projecten in de richting van telefonie interesseert mij. Dit kan bijvoorbeeld het installeren van routers, modems en ondersteunen van de klant op locatie zijn. Daarnaast alles met betrekking tot ‘de Cloud’. We zijn nu Google Cloud partner en ik vind dit erg interessant. De ondersteuning hierin geeft weer leuke uitdagingen om op te lossen.