Per 25-01 geen ‘gemiste oproep’ sms meer voor niet-VoiceMail gebruikers

1yjbsXpcB2UojEDvXOoV-YtqOp 21 januari 2016 ontvangen de klanten die hun VoiceMail uit hebben staan de onderstaande sms om ze te informeren over het uitfaseren van de ‘gemiste-oproep sms’:
‘Vanaf 25-1-2016 ontvangt u de gemiste oproepen sms alleen als VoiceMail aanstaat. Bel 12331 en zet VoiceMail aan. Kijk op kpn.com/voicemailsms voor meer info.’

Klanten die hun VoiceMail uit hebben gezet ontvangen per 25-01-2016 de ‘gemiste oproep’-sms niet meer. Deze sms informeert de klant door wie, wanneer en hoe vaak is gebeld gedurende de tijd dat de klant onbereikbaar was.
Vanaf 21 december 2015 t/m 25 januari 2016 ontvangen deze KPN-klanten de volgende ‘gemiste oproep’ sms:

‘xx gemiste oproep(en) van +31600000000. Laatste oproep: 00:00 uur 01/01/16. Wilt u deze sms na 25-1-2016 blijven ontvangen? Bel 12331 en zet VoiceMail aan.’

Als de klant deze sms wil blijven ontvangen kan de VoiceMail worden aangezet waardoor de sms automatisch weer verstuurd zal worden – ongeacht of anderen een bericht kunnen inspreken of niet.

Voor klanten die hun VoiceMail aan hebben staan verandert er niets: zij blijven de sms gewoon ontvangen. De VoiceMaildienst verandert hierdoor niet inhoudelijk.