Het verhaal achter de weggeefactie van de Strongmanrun startbewijzen

Strongmanrun ecare tcs

KPN TELECOM en ECARE TELECOM & CLOUD SERVICES

Succesvolle samenwerking bij de Fisherman’s Friend StrongmanRun te Hellendoorn 2015

Mobiele bereikbaarheid, het zorgenkindje van menig organisator.  Immers, sociale media en ‘live’ verslaglegging door bezoekers tijdens een evenement zijn waardevolle PR-tools. Tijdens de jaarlijkse StrongmanRun in Hellendoorn is naast het aantal deelnemers, het toeschouwers aantal explosief gestegen tot ongeveer 70.000 ! Én ….…..still counting !

Helemaal gek is dat niet, immers de organisatie bemoeit zich óók voor de niet deelnemers de zaken goed te faciliteren.  Middels goed geoutilleerde ‘hotspots ‘ met spectaculaire hindernissen en voorzien van de nodige horeca, een gratis hop on – hop off busdienst , fietsroutes, gratis plattegronden en een meer dan sfeervol start en finish terrein dat de vergelijking met een gezellig festival prima aan zou kunnen.

Sinds 3 jaar bestaat er bij dit evenement óók de mogelijkheid om 5 deelnemers, ‘live ‘ te traceren. Te volgen middels een APP. Natuurlijk erg leuk als een bekende meedoet, het geeft je immers inzicht over wáár de persoon zich bevind en waar je heen zou moeten gaan om hem te kunnen aanmoedigen.  Daarbij is een goed werkend mobiel netwerk onmisbaar. Dat is evident.

De capaciteit in een Gemeente als Hellendoorn is uiteraard niet berekend op een uitbreiding aan gebruikers zoals tijdens de StrongmanRun.  Wij wisten dat Ecare TCS (Ecare telecom & Cloud Services) een oplossingsgerichte club is die haar sporen in de ‘mobiele wereld’ ruimschoots verdiend heeft. We hebben contact gezocht. Na een gesprek met Ecare TCS, waarin de problemen werden besproken en uitgediept, heeft Ecare TCS in samenwerking met KPN de technische oplossing bedacht om het voor ons zo belangrijke mobiele netwerk aan te passen aan de enorme piek in gebruikers.

Daarmee is onze investering in de StrongmanRun App, geen weggegooid geld gebleken. De App was die dag de meest gedownloade app in Nederland.

We willen KPN én Ecare TCS zeer hartelijk bedanken voor hun geweldige inzet én flexibiliteit. We hechten er waarde aan om te benoemen dat we inmiddels óók geleerd hebben dat de oplossing niet zó simpel is als ‘een paar mastjes bijplaatsen’. Zoals zo vaak gedacht wordt.Via de sociale media hebben we dit maal veel positieve feedback gehad over de bereikbaarheid via het mobiele netwerk. Dát mag ook wel eens gezegd worden.

Na de evaluatie gesprekken hebben zowel Ecare TCS als KPN toegezegd óók in 2016 met ons verder te willen. Daar zijn we blij mee. Héél blij.